اخبار سایت

راهنمای خرید اتو مو، ۱۸ نکته که باید قبل از خرید بدانید

فهرست مطالب

  • ۱.   شناسایی هدف
  • ۳.   جنس اتو مو
  • ۴.   سایز صفحه
  • ۵.   شکل لبه اتومو
  • ۶.   راحتی دستگاه
  • ۷.   تجهیزات جانبی
  • 8.   صفحه نمایشگر LED
  • ۹.   سرعت گرمایش دستگاه
  • ۱۰.  حالت خواب/ خاموش/روشن
  • ۱۱.     تنظیمات دما
  • ۱۲.  طول سیم و مشکل تاب خوردگی سیم
  • ۱۳.    انواع تکنولوژی ها در اتومو
  • ۱۴.   کیفیت اتو مو را در نظر بگیرید
  • ۱۵.    بررسی قیمت اتومو
  • ۱۶.  نکات ضروری قبل از خرید اتومو
  • ۱۷.   انواع برندهای اتو مو
  • ۱۸.   محافظ حرارتی را فراموش نکنید
  • کدام اتومو بهترین انتخاب است؟

اتو مو یک وسیله زیبایی مورد علاقه خانم‌هاست که موها را در سریع‌ترین زمان ممکن صاف می‌کند و البته می توانید از یک اتو موی خوب انتظار حالت دادن به موها را داشته باشید. به طور کلی انتخاب یک اتوموی مناسب به نوع کارایی شما بستگی دارد. اگر تازه تصمیم گرفته‌اید که یک اتو موی باکیفیت خریداری کنید، حتما به نکات مهم حین خرید آن توجه کنید تا بتوانید یک اتوموی ماندگار بخرید، زیرا با افزایش قیمت دستگاه‌های برقی در بازار، بهترین کار خرید یک دستگاه با کیفیت است . در غیر این صورت باید آماده باشید تا چندین بار هزینه کنید.

۱.   شناسایی هدف

به نیاز خود فکر کنید. آیا قصد دارید روزانه یا هر ازگاهی از اتومو استفاده کنید؟ دوست دارید بیشتر موهای‌تان را صاف یا فر کنید؟ پاسخ به این سوالات انتخاب را راحت‌تر می کند.

۲.   جنس موها

جنس مو اولین نکته‌ای است که باید آن را در نظر بگیرید. هر مویی قلق خاص خود را دارد و در صورتی که با ویژگی و جنس موی خود آشنایی کامل داشته باشید، می‌دانید که موهای‌تان برای صاف یا تغییر حالت دادن به چه چیزی نیاز دارد. در نتیجه موهای‌تان به مدل دلخواه تغییر پیدا می‌کند. در این صورت می توانید از اتومو بهترین بهره را ببرید و همچنین از آسیب به مو پیشگیری کنید.

موهای ضخیم

اگر موهای ضخیمی دارید، برای صاف کردن موها به دمای بالا و ثابتی نیاز دارید، زیرا به راحتی با چند حرکت می توانید موهای‌تان را صاف کنید. در غیر این صورت  با درجه حرارت پایین باید یک قسمت مو را مدام اتو بکشید تا  صاف شود در نتیجه باعث آسیب به موهای‌تان خواهید شد.

انتخاب صفحه مناسب برای موهای ضخیم

تیتانیوم بهترین گزینه برای صاف کردن موهای مجعد است. زیرا به سرعت گرم می شود و دما را ثابت نگه می دارد و نیاز نیست هر دفعه حرارت را تنظیم کنید.

موهای نازک

انتخاب اتو مو برای موهای نازک بسیار مهم است زیرا موهای نازک بیشتر در معرض آسیب قرار دارند. برای موهای موهای نازک از اتوموهایی با چندین تنظیم دما استفاده کنید. در این صورت می توانید دما را مطابق با مو های‌تان تنظیم کنید. زیرا  موهای نازک به حرارت زیادی برای صاف کردن نیازی ندارد.

انتخاب صفحه مناسب برای موهای نازک

اتوموهای سرامیکی برای موهای نازک و  آسیب دیده انتخاب ایده آلی هستند، زیرا سرامیک گرما را به طور یکنواخت در تمام سطح موها  منتشر می‌کند و دما برای مدت زمان طولانی ثابت نگه می دارد و اجازه تغییر دما نمی‌دهد به این صورت همیشه قابلیت کنترل دما وجود دارد، درنتیجه موها آسیب نمی بینند.

۳.   جنس اتو مو

اتوموها براساس جنس مو طراحی شده اند شما باید با توجه به جنس اتومو انتخاب کنید. انواع اتو مو با فناوری‌های مختلفی شامل سرامیکی، تیتیانیوم و تورمالین ساخته شده‌اند و هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند.

سرامیکی

این اتوموها به تولید گرمای یکنواخت در تمام سطح مو شناخته می شوند. فناوری سرامیک در اتومو این قابلیت را به دستگاه می‌دهد تا سریع‌تر گرم شود و نسبت به انواع دیگر، ارزان‌تر هستند. به طور کلی اتوموی سرامیک برای انواع مو طراحی شده اند. به خصوص اینکه  از موهای نازک و آسیب دیده محافظت می کنند. اغلب اتوموهای سرامیکی با مواد حاوی تورمالین پوشیده شده اند. بنابراین اثربخشی چندبرابری خواهند داشت.

تورمالین

اتوموهای حاوی تورمالین ، رطوبت و درخشندگی مو را حفظ می کنند. شدت گرما در اتوموهای تورمالین زیاد است اما  به موها آسیب نمی زند. به خصوص از موخوره و وزشدن جلوگیری می کند. بنابراین اتوموی تورمالین کاملا ایمن است و می توانید به طور مداوم از آن استفاده کنید و  مناسب موهای وز و آسیب دیده طراحی شده است. اگر دایم با اتومو، موهای‌تان را مدل می‌دهید، تورمالین انتخاب سالم تر و مطمئن تری است. از طرف دیگر موهای مجعد را به خوبی صاف م‌کند.  اتوموی حاوی تورمالین بهترین نوع اتومو نسبت به نوع سرامیکی و تیتانیوم است و البته به علت ویژگی‌های فوق العاده، گران تر از بقیه است اما ارزش خرید دارد.

تیتانیوم

این نوع اتوموها به تولید گرمای سریع و ثابت ماندن گرما محبوبیت دارند. فناوری تیتانیوم در اتوموها قدرت گرمای دستگاه را چندین برابر می کند و دما مانند اتوهای سرامیک به طور یکنواخت منتشر می شود. به طور کلی تیتانیوم ۶۰ درصد بیشتر از مدل سرامیکی یون‌های منفی تولید می‌کند. قدرت بالای این دستگاه برای نگهداری حرارت، آن را به یک گزینه مناسب برای موهای مجعد و ضخیم تبدیل کرده است. اتوموهای حاوی تیتانیوم وزن بسیار سبکی دارند و همچنین ضربه پذیر و بادوام هستند  و بیشتر در سالن‌های آرایشی استفاده می شود.

۴.   سایز صفحه

سایز صفحه اتومو ویژگی مهم دیگری است که باید به آن توجه کنید. صفحات باریک برای موهای کوتاه گزینه مناسبی است و افرادی که دوست دارند مو یا چتری ها را مواج کنند، صفحات باریک انتخاب ایده آلی است. صفحات ۱-۲/۱ اینچی راحت تر تارهای مو کوتاه را کنترل می‌کند و می توانید روی موهای‌تان مانور دهید . البته نسبت به اتوموی بزرگ‌تر زمان بیشتری صرف می شود تا موها استایل درستی بگیرد. اتوموها با صفحات پهن (۲ اینچ) برای موهای ضخیم و بلند طراحی شده اند زیرا رشته موهای بیشتری را نگه می دارند در نتیجه در مدت زمان کوتاهی موها صاف می شوند.

۵.   شکل لبه اتومو

شکل لبه اتومو ویژگی مهم آن است. اتوموها انواع شکل های متفاوتی دارند. اگر دوست دارید موهای حالت داری داشته باشید، اتوموها با لبه گرد انتخاب مناسبی هستند و  بیشترین کارایی را دارند. زیرا نه تنها موها را صاف می کنند بلکه در حالت دار کردن مو نیز مهارت دارند. اما برعکس لبه های تخت فقط یک کارایی موثر دارد و  مناسب برای صاف کردن مو است.

اگر قصد خرید اتو مو دارید و هنوز بهترین برندهای موجود در بازار را نمی‌شناسید احتمالا مطلب زیر برایتان مفید باشد.
اتو مو چه مارکی خوبه؟

۶.   راحتی دستگاه

حتما دستگاهی خریداری کنید که به راحتی در دستان قرار بگیرد، دست را خسته نکنید و به راحتی روی مو سر بخورد. دستگاه‌هایی که طراحی ارگونومیک دارند برای کاربران گزینه ایده آلی هستند. حتما قبل از خرید آن را بررسی کنید تا بتوانید راحت با آن کار کنید. به خصوص اگر موهای ضخیم و بلندی دارید به زمان برای صاف کردن یا حالت دادن به موها نیاز دارید، بنابراین باید بتوانید احساس خوبی نسبت به اتومو داشته باشید.

۷.   تجهیزات جانبی

اگرزیاد سفر می کنید یا در رفت و آمد هستید حتما اتومو با جعبه خریداری کنید تا بتوانید به راحتی آن را جابه جا کنید.

۸.   صفحه نمایشگر LED

صفحه نمایشگر وضعیت دمای حرارتی دستگاه را نشان می دهند. این ویژگی نقطه قوت برای اتوهایی است که چندین قابلیت تنظیم دما دارند. به این صورت می توانید از وضعیت دما مطلع شوید.

۹.   سرعت گرمایش دستگاه

سرعت گرمایش دستگاه نشانه انتشار یکنواخت گرما در سطح مو است و به این صورت آسیب را به حداقل می رساند.

۱۰.  حالت خواب/ خاموش/روشن

سعی کنید که اتومویی انتخاب کنید که به تکنولوژی حالت خواب مجهز باشد. بسیاری از اتوموها در صورتی که استفاده نشوند بعد از گذشت ۳۰ دقیقه به صورت اتوماتیک خاموش می شوند. حالت خواب گزینه مناسب برای زمانی است که با عجله از خانه خارج می شوید و فراموش می کنید که دستگاه را خاموش کنید. این قابلیت از مصرف برق و سوختگی دستگاه جلوگیری می کند و از طرف دیگر در مصرف برق صرفه جویی می شود.

۱۱.     تنظیمات دما

تنظیمات حرارت براساس نوع و تراکم مومتفاوت است. همه انواع موها به دمای زیاد نیاز ندارند و در صورتی که در معرض دمای شدید اتو قرار گیرند، آسیب می بینند. موهای نازک و شکننده یا آسیب دیده جزو این گروه هستند. حرارت مناسب برای موهای نازک بین ۷۰ تا ۱۴۰ درجه سانتی گراد است .برعکس موهای مجعد به گرمای بیشتری نیاز دارند. بهترین دما برای موهای مجعد و ضخیم بیشتر از ۲۰۰ درجه سانتی گراد است. برخی از اتوموها به حسگر انتشار یکنواخت گرما مجهز هستند.   بنابراین قابلیت تنظیم دما این آزادی را به کاربر می دهد تا براساس نوع مو، دما را تغییر دهد. اگر با حرارت کم، موها حالت نگرفت، کمی دما را بیشتر کنید تا در این صورت موها آسیب نبینند.

۱۲.  طول سیم و مشکل تاب خوردگی سیم

اتو موهای بی‌سیم همیشه محبوب‌ترین گزینه هستند، به خصوص راحت می‌توانید آن ها را جا به جا کنید. اما اگر تصمیم گرفته اید که اتوموی سیمی خریداری کنید حتما اتومو با سیم بلند انتخاب کنید زیرا آزادی حرکت بیشتری دارید. به خصوص اگر سیم پریز برق از میز آرایشی شما دور است. داشتن سیم بلند کار شما را ساده تر می کند. نکته دیگر تاب خوردگی سیم دستگاه است. برخی اتوموها قابلیت  اتصال چرخشی یا گردان دارند . این قابلیت دو ویژگی دارد. مانع از تاب خوردگی سیم می شود و از طرف دیگر محل اتصال سیم به بدنه محکم است.

۱۳.    انواع تکنولوژی ها در اتومو

اتوموها به فناوری‌های مختلفی مجهز هستند تا کارایی بیشتری برای برآوردن نیازهای کاربر برآورده کنند. در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم

مادون قرمز : این تکنولوژی از گرمای تابشی برای گرم کردن موها از داخل به بیرون استفاده می شود تا آسیب کمتری به موها وارد شود.

سنسورهای منطقه‌ای : این سنسور گرما را در یک سطح منتشر می کند در نتیجه از سرد و گرم بودن آن جلوگیری می شود. همچنین اتوها دارای سنسورهای چند ناحیه ای هستند.

صفحات شناور : این صفحات کاملا به آهن متصل نیستند اما ایمنی پایینی ندارند. شناوربودن صفحات به این معنی است که قابلیت انعطاف بالایی دارند و به راحتی می توانند خم شوند . هر چه صفحات نزدیک تر باشند، راحت تر موها را گیره می کنند. زاویه برای قرار گرفتن صحیح روی موها تنظیم می شود. به این صورت هر بخشی از مو به طور یکنواخت گرم می شوند.

۱۴.   کیفیت اتو مو را در نظر بگیرید

این نکته را حین خرید توجه کنید که کیفیت دستگاه حرف اول را می زند، ممکن است یک اتوموی ارزان قیمت انتخاب کنید، اما همیشه یکبار هزینه کردن بهتر ارزش بیشتری دارد زیرا در آن صورت مجبور هستید که مدام یک دستگاه جدید خریداری کنید و اتوموی بی‌کیفیت به موی تان آسیب می زنند و به مرور موها خشک و بدشکل خواهد شد. از طرف دیگر اتومویی که دوام بالایی دارد، دربرابر ضربه، ایمن است.

۱۵.    بررسی قیمت اتومو

قیمت اتو مو به نوع تکنولوژی و تنظیمات حرارتی آن بستگی دارد. زیرا اگر میزان استفاده شما زیاد باشد حتما باید یک اتوموی با کیفیت و متناسب با جنس مو خریداری کنید تا به آن آسیب نرسد. به خصوص افرادی که موهای آسیب دیده و نازک دارند باید بیشتر دقت کنند، برخی اتوموهای ارزان قیمت کیفیت و قابلیت های لازم را ندارند و در دراز مدت به موها آسیب می زنند. بنابراین هرکز قیمت را فدای کیفیت دستگاه ندارید و گرنه مجبور هستید که چندین برابر هزینه کنید.

۱۶.  نکات ضروری قبل از خرید اتومو

ولتاژ : اگر زیاد به کشورهای خارجی سفر می کنید، به دنبال یک اتومو با ولتاژ جهانی باشید

بی سیم: اتوموی بی سیم مناسب برای افرادی که زیاد سفر می کنند.

گرما: اوتومویی را انتخاب کنید که در سریع ترین زمان گرم می‌شود.

صفحات شناور: انعطاف پذیری بالایی دارند و برای تنظیم فشار روی مو طراحی شده اند.

ایمنی: حتما اتومویی با قابلیت خاموشی خودکار انتخاب کنید تا با حوادث غیر مترقبه مواجه نشوید.

چندمنظوره: بهترین انتخاب دستگاهی است که قابلیت چندین کار را دارد.

قابلیت اتصال چرخشی: از تاب خورگی و آسیب به سیم جلوگیری می شود.

۱۷.   انواع برندهای اتو مو

  • Babyliss
  • Revlon
  • Dyson
  • Remington
  • Promax
  • Philips
  • Kristin
  • L’oreal
  • Lemax

۱۸.   محافظ حرارتی را فراموش نکنید

افرادی که از اتومو یا سشوار زیاد استفاده می‌کنند، موهای‌شان بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرد بنابراین حتما باید یک محافظ حرارتی را خریداری کنند.

دچار درد مفصل و عضلات هستید؟ مطلب زیر را از دست ندهید:
راهنمای خرید ماساژور

کدام اتومو بهترین انتخاب است؟

نکته آخر اینکه اگر یک قسمت موهای‌تان را چندین بار می‌کشید، به این معنی است که آن صاف کننده برای موهای شما مناسب نیست. انتخاب اتومو براساس نیاز افراد متفاوت است و یک فرمول مشخصی برای کاربران وجود ندارد. نکته مهمی که باید در انتخاب یک اتومو توجه کنید، جنس مو ، قابلیت تنظیم حرارت و کیفیت است. در این صورت می توانید به انتخاب خود مطمئن باشید. بنابراین هرگز کیفیت را فدای قیمت نکنید.

سوالات متداول

کدام اتومو برای انواع موها مناسب است؟ اتوموی سرامیکی بهترین گزینه برای انواع مو است

کدام اتومو دوام بیشتری دارد؟ اتوهای تیتانیوم به سرعت گرم می شوند و حرارت را ثابت نگه می دارند

برای حالت دادن موها چه اتومویی بهترین انتخاب است؟ برای مجعد کردن موها باید از اتوموهای لبه گرد استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *